Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New ways of defining teacher competences. Demand-driven competence definition and development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00082132" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00082132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New ways of defining teacher competences. Demand-driven competence definition and development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Focusing on a Hungarian development, this present study will describe the manner and method of defining the competencies teachers must attain during their training. The project was carried out by the University of Szeged, Juhász Gyula Teacher Training Faculty in 2010?2011. It aimed at establishing a regional research and service center for contributing to the renewal of teacher education. As a part of the project, six teacher vocations were selected to (re)define the competencies that are important to carry out the profession at a high level. The development is based on an approach, according to which during the training and preparation for various teaching vocations, the basis for developing the necessary competencies can comprise the mutually formedexpectations of the users of the expertise (the employers of the teachers), trainers (university teachers), and the actual practitioners of the vocation (the teachers of specific areas).

  • Název v anglickém jazyce

    New ways of defining teacher competences. Demand-driven competence definition and development

  • Popis výsledku anglicky

    Focusing on a Hungarian development, this present study will describe the manner and method of defining the competencies teachers must attain during their training. The project was carried out by the University of Szeged, Juhász Gyula Teacher Training Faculty in 2010?2011. It aimed at establishing a regional research and service center for contributing to the renewal of teacher education. As a part of the project, six teacher vocations were selected to (re)define the competencies that are important to carry out the profession at a high level. The development is based on an approach, according to which during the training and preparation for various teaching vocations, the basis for developing the necessary competencies can comprise the mutually formedexpectations of the users of the expertise (the employers of the teachers), trainers (university teachers), and the actual practitioners of the vocation (the teachers of specific areas).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Human Factors of a Global Society: A System of Systems Perspective

  • ISBN

    9781466572867

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    973-984

  • Počet stran knihy

    1177

  • Název nakladatele

    CRC Press

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Kód UT WoS kapitoly