Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived Challenges and Related Coping Styles Developed by Mentors in Formal Youth Mentoring Relationships

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F23%3A10476624" target="_blank" >RIV/00216208:11240/23:10476624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ThinY_03X1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ThinY_03X1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30424/OEJS2305204" target="_blank" >10.30424/OEJS2305204</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived Challenges and Related Coping Styles Developed by Mentors in Formal Youth Mentoring Relationships

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the characteristics of coping styles that are developed to deal with perceived mentoring challenges during mentors&apos; experiences in formal youth mentoring bonds. Data is drawn from an extensive study on mentoring relational processes conducted in the Czech youth mentoring programme Big Brothers Big Sisters/P?t P between 2010 and 2017. In-depth semi-structured interviews with ten mentoring matches were conducted three times over one year of mentoring involvement. Qualitative Interpretive Phenomenological Analysis (IPA) focused on mentors&apos; experiences and perceptions when occupying a mentoring role, and the subsequent relational characteristics and dynamics of the ten mentoring bonds. The reported results contribute to the theory on formal and natural mentoring relationships in a child-and-youth-centred perspective and address gaps in the knowledge on good evidence-based practice in formal youth mentoring interventions.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived Challenges and Related Coping Styles Developed by Mentors in Formal Youth Mentoring Relationships

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the characteristics of coping styles that are developed to deal with perceived mentoring challenges during mentors&apos; experiences in formal youth mentoring bonds. Data is drawn from an extensive study on mentoring relational processes conducted in the Czech youth mentoring programme Big Brothers Big Sisters/P?t P between 2010 and 2017. In-depth semi-structured interviews with ten mentoring matches were conducted three times over one year of mentoring involvement. Qualitative Interpretive Phenomenological Analysis (IPA) focused on mentors&apos; experiences and perceptions when occupying a mentoring role, and the subsequent relational characteristics and dynamics of the ten mentoring bonds. The reported results contribute to the theory on formal and natural mentoring relationships in a child-and-youth-centred perspective and address gaps in the knowledge on good evidence-based practice in formal youth mentoring interventions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Österreichisches Jahrbuch für Soziale Arbeit

  • ISSN

    2628-4502

  • e-ISSN

    2628-4502

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    204-226

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus