Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pravidla vkusu: jak se společnost rozhoduje, co je v kultuře hodnotné

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F23%3A10484289" target="_blank" >RIV/00216208:11240/23:10484289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pravidla vkusu: jak se společnost rozhoduje, co je v kultuře hodnotné

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha přináší sociologický výklad vkus, jeho mechanismů a propojenosti se společenskými institucemi v současné české společnosti. Na základě existujících poznatků z oblasti sociologie kultury i vlastního výzkumu řeší, kde se vkus bere, jakým způsobem se utváří a jaké má sociální důsledky. Kulturní hierarchie se totiž promítají do struktury společnosti, mechanismů gentrifikace městských čtvrtí, vstupují do nerovností ve vzdělávání a vysvětlují mnohé zdánlivě samozřejmé okolnosti naší každodenní kulturní spotřeby.

  • Název v anglickém jazyce

    Rules of Taste: How Society Decides What is Culturally Valuable

  • Popis výsledku anglicky

    The book provides a sociological interpretation of taste, its mechanisms and interconnectedness with social institutions in contemporary Czech society. Based on existing knowledge from the sociology of culture and its own research, it addresses where taste comes from, how it is formed and what its social consequences are. Cultural hierarchies are reflected in the structure of society, the mechanisms of gentrification of urban neighbourhoods, enter into inequalities in education and explain many seemingly obvious circumstances of our everyday cultural consumption.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-12372S" target="_blank" >GA19-12372S: Kulturní kapitál: legitimizační mechanismy a reprodukce kulturních hierarchií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-275-1396-3

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    Host

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy