Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Volný čas s médii a kulturou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F19%3A00501913" target="_blank" >RIV/68378025:_____/19:00501913 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17200/19:A200241I

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Volný čas s médii a kulturou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola zkoumá kulturní spotřebu - kulturní participaci (navštěvování kulturních představení), konzumaci mediálních obsahů (čtení knih, novin, sledování TV vč. preference TV žánrů) i společenské interakce (návštěvy kaváren a hospod). Analýzy harmonizovaných dat z aktuálního výzkumu kulturních aktivit a volného času provedeného v roce 2011 v ČR a v 2016 v SR sledují, zda v kulturních preferencích Čechů a Slováků lze nalézt společný klasifikační systém - kulturní vkus, zda je tento vkus svázán s pozicí v sociálním poli a zda lze v české a slovenské společnosti nalézt stejné či odlišné faktory, které tento vkus formují. Výsledky poukazují na vysokou míru shody vkusu Čechů a Slováků i na určitou ambivalenci mezi koexistující individualizací vkusu na straně jedné a statusovou homologií (vazbou na sociální status) na straně druhé.

  • Název v anglickém jazyce

    Leisure with media and culture

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter examines cultural consumption – cultural participation (attending cultural performances), consumption of media content (reading books, newspapers, watching TV including TV genres) and social interactions (visits to cafes and pubs). The authors analyze harmonized data from the current research of cultural activities and leisure conducted in 2011 in the Czech Republic and in 2016 in the Slovak Republic focusing on whether the cultural preferences of Czechs and Slovaks share a common classification system – cultural taste, whether this taste is tied to the position in the social field and whether it is possible to find the same or different factors in Czech and Slovak society that shape this taste. The results point to a high degree of similarity of the taste of Czechs and Slovaks and to a certain ambivalence between the coexisting individualization of taste on the one hand and status homology (link to social status) on the other.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Volný čas, společnost, kultura: Česko – Slovensko

  • ISBN

    978-80-7419-270-8

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    175-202

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Sociologické nakladatelství SLON

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly