Anton Kern a Carlo Maratti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F16%3A10337943" target="_blank" >RIV/00216208:11260/16:10337943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Anton Kern a Carlo Maratti
Popis výsledku v původním jazyce
Autor této stati poukazuje na souvislost obrazu Antona Kerna P. Marie se sv. Václavem, Janem Nepomuckým, Antonínem Paduánským a Markétou z pražské Národní galerie s oltářním obrazem Carla Marattiho v kapli rodiny Spada v římském kostele Chiesa Nuova. Na obou je Madona adorována světci v kompozičním typu "sacra conversatione". Velmi podobné je uspořádání figur svatých na obou obrazech. Zda se být evidentní, že Anton Kern se nechal inspirovat touto oltářní kompozicí. Dosavadní bádání podtrhovalo závislost Antona Kerna na jeho benátském učiteli Giovannim Battistou Pittonim, který udajně také připravil figury pro tuto Kernovu kompozici, jak dokládají některé jeho kresby. Nově nazačená souvislost Kernova obrazu s prací Carla Marattiho připouští, že tento typ kompozice do Benátek a následně do Střední Evropy přinesl právě Anton Kern. On totiž Řím v roce 1740 navštívil, zatímco Pittoni podle dostupných dokumentů v Římě nikdy nebyl. Marattiho obraz z kaple Spada mohl pro Pittoniho zprostředkovat svými kresbami právě Anton Kern, protože Marattiho obraz není znám ani v grafické reprodukci. Pokud se Anton Kern inspiroval Marattiho obrazem v Římě, pak jeho výše zmíněný obraz je třeba nově datovat až po roce 1740, kdy se malíř vrátil do Drážďan.
Název v anglickém jazyce
Anton Kern and Carlo Maratti
Popis výsledku anglicky
The author of this contribution refers to the connection between Anton Kern's painting Virgin with St. Wenceslaus, Antonius from Padua and Margaret from the National Gallery in Prague with the altarpiece of Carlo Maratti in the Spada chapel in the Roman church Chiesa Nuova. Both paintings depict a Madonna adored by the saints in the compositional style "sacra conversazione" and the placement of figures of the saints is also extremely similar. It seems to be evident that Anton Kern was inspired by the composition of Maratti. The actual research has emphasized Kern's dependence on his Venetian master Giovanni Battista Pittoni, who supposedly prepared the type of figures for Kern's composition as show some of his drawings. The newly suggested relationship between Kern and Maratti's paintings admits that it was Anton Kern who brought this type of composition to Venice and Central Europe. Kern visited Rome in 1740, while according to available documents Pittoni had never been to this city. Maratti's altarpiece in Spada chapel could be mediated to Pittoni through Anton Kern's drawings, because Maratti's painting had not been known in graphic reproduction. If Kern was inspired by Maratti's canvas in Rome, there was a need to newly date his above-mentioned painting into to the period after 1740, when he turned back to Dresden.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech and Slovak Journal of Humanities
ISSN
1805-3742
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
96-104
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—