Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art market: collection of the prominent Parisian collector Rudolf Kann

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F18%3A10392652" target="_blank" >RIV/00216208:11260/18:10392652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Problematika trhu s umením prezentovaná z pohľadu Wilhelma von Bode na príklade predaja zbierky rodiny Kann

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V mojom príspevku sa zameriam na načrtnutie okolností predaja umeleckej zbierky Rudolfa Kanna z pohľadu vtedajšieho riaditeľa Berlínskych múzeí a uznávaného znalca umenia starých majstrov, Wilhelma von Bodeho.

  • Název v anglickém jazyce

    Art market: collection of the prominent Parisian collector Rudolf Kann

  • Popis výsledku anglicky

    After dealer Joseph Duveen bought the entire art collection of the prominent Parisian collector Rudolf Kann in summer 1907 and subsequently sold almost all of the artworks to American collectors, the competitiveness of European private collectors as well as public institutions became questionable. My contribution focuses on outlining the circumstances of the sale of Rudolf Kann&apos;s collection of art, presented from the perspective of Wilhelm von Bode, director of the Kaiser Friedrich Museum (now Bode Museum) and renowned connoisseur of old master paintings. This study is based mainly on the research of the previously unpublished correspondence between Wilhelm von Bode and the members of the Kann family - preserved at the Central Archive in Berlin, and the records of Duveen company including Bode&apos;s letters with Maurice and Eduard Kann - archived at the Getty Research Institute in Los Angeles. Thanks to these archival documents, I was able to elucidate the process of negotiating the sale&apos;s conditions and further explore Bode&apos;s relationships with the members of the Kann family and with Joseph Duveen. In the context of the sale of the Kann family collection, we can learn much about Bode&apos;s opinion on the taste and knowledge of American collectors and at the same time outline some of the basic issues of the more complex European-American art market&apos;s dynamics in the early 20th century.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nevidíme, co nevíme. Sborník příspěvků z mezinárodní konference studentů doktorských studijních programů

  • ISBN

    978-80-87922-16-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    286-292

  • Název nakladatele

    Katolická teologický fakulta Univerzity Karlovy

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku