Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dyslexie v předškolním věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F08%3A00108393" target="_blank" >RIV/00216208:11280/08:00108393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dyslexie v předškolním věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha je určena pro učitelky mateřských škol a rodiče dětí vpředškolním věku. Seznamuje sobtížemi, které provázejí specifické poruchy učení i svlastními projevy poruch. Vúvodu jsou prezentovány kazuistiky úspěšných jedinců, následují teoretická východiska a jsou prezentovány základní pojmy (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). Významnou částí práce je orientační diagnostika, kterou mohou provádět rodiče učitelky MŠ. Na základě diagnostiky jsou doporučeny postupy při práci sdětmi,které jsou ohroženy poruchami učení. Uvedeny jsou poznatky a výzkumy zahraniční. Další část práce tvoří kapitoly věnované často diskutovaným otázkám současnosti : zda je vhodné učit dítě vpředškolním věku cizí jazyk, zda je vhodné popř. nutné učit ho číst. Závěrečné kapitoly jsou věnovány tématům, které se SPU souvisejí : dyskalkulie, dyspraxie, ADHD/ADD a leváctví.

  • Název v anglickém jazyce

    Dyslexia in Preschool Age

  • Popis výsledku anglicky

    The book is written for parents of children at risk of dyslexia and for teachers in Kindergarten. Main symptoms of learning disabilities are described; case studies of successful people suffering from dyslexia are presented. Important part of book is diagnostic for teachers and parents and following recommendation for training of children at risk. Foreigner research and experience are presented as well. Actual questions are discussed in the book: early teaching and learning of foreigner language, of reading and writing. Last chapters contain explication of problems connected with Dyslexia: Dyscalculia, Dyspraxia, ADHD/ADD and Left-handnes.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7367-321-5

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy