Multicultural Education In Czech Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F12%3A10131447" target="_blank" >RIV/00216208:11280/12:10131447 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multicultural Education In Czech Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this article is to inform about the key principles and content of the multicultural education in Czech schools. The central point is the presentation of the multicultural education as a cross-sectional topic in Framework and School Educational Programs. The text provides inspiration for realization of multicultural education through program proposals from Czech schools.
Název v anglickém jazyce
Multicultural Education In Czech Schools
Popis výsledku anglicky
The goal of this article is to inform about the key principles and content of the multicultural education in Czech schools. The central point is the presentation of the multicultural education as a cross-sectional topic in Framework and School Educational Programs. The text provides inspiration for realization of multicultural education through program proposals from Czech schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Haridus kui dialoog mitmekultuurilises ühiskonnas
ISBN
978-9949-29-033-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
49-56
Počet stran knihy
216
Název nakladatele
Tallinn University
Místo vydání
Tallinn
Kód UT WoS kapitoly
—