Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevence xenofobie a rasismu pomocí multikulturních workshopů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142117" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prevence xenofobie a rasismu pomocí multikulturních workshopů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kritické protipředsudkové vzdělávání, jehož součástí by výchova k multikulturalismu a pluralismu měla být, může být postaveno jen na kritickém protipředsudečném myšlení edukátorů, kteří multikulturní výchovu realizují. Zavádění rámcově vzdělávacích programů, tedy české reformy školství, do základních a středních škol se však nesetkalo s jednoznačně pozitivním ohlasem. O změnu tohoto stavu se, mimo jiné, snažíme prostřednictvím projektu ESF - OP VK 1.2 "Multikulturní workshopy". Různorodost hodnot a životních postojů neznamená jen obohacení multikulturní společnosti a její očekávaný progres, ale také nerespektování zákonů a rozkolísání morálky. Náš projekt reaguje především na nedostatky v realizaci multikulturní výchovy na základních a středních školách a má učitelům i žákům středních a základních škol dopomoci k pochopení rizik předsudků, stereotypů, xenofobie a rasismu, zdůrazňujeme význam lidských práv a pozitiva soužití odlišných sociálních a etnických skupin. Současně mapujeme ode

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of xenophobia and racism by means of multicultural workshops

  • Popis výsledku anglicky

    Critical anti-prejudices education, which should include education for multiculturalism and pluralism, can be built only on critical anti-prejudiced thinking of educators who implement multicultural education. The introduction of framework educational programs, namely the Czech educational reform to primary and secondary schools, however, did not meet with unequivocally positive response. We try to change this state, among other things, through the ESF project - OPVK 1.2 "Multicultural workshops." The diversity of values and attitudes of life do not mean only enrichment of the multicultural society and its expected progress, but also disregard for laws and morals destabilization. Our project particularly responds to weaknesses in the implementation ofmulticultural education in elementary and secondary schools and is supposed to help teachers and students at secondary and primary schools understand the risks of prejudices, stereotypes, xenophobia and racism, We emphasize the importance

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Krize v multikulturalismu, multikulturalismus v krizi

  • ISBN

    978-80-7405-188-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    177-198

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    Oftis

  • Místo vydání

    Ústí nad Orlicí

  • Kód UT WoS kapitoly