Multikulturní výchova v rámci RVP na středních a základních školách a její přínos pro asijské menšiny v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10216463" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10216463 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní výchova v rámci RVP na středních a základních školách a její přínos pro asijské menšiny v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Česká společnost je kulturně velmi homogenní, je obecně známým faktem, že není nakloněna přijímání vlivů z kulturně odlišných komunit, od migrantů nebo minorit. K překonání desinterpretace interkulturních rozdílů mezi českou majoritou a minoritami má dopomoci reforma systému vzdělávání na českých základních a středních školách. Zavádění RVP do základních škol se nesetkalo s převažujícím pozitivním ohlasem ani u pedagogů, ani u žáků a žákyň, případně u veřejnosti, a jeho zavedení na střední školy je přijímáno snad ještě negativněji. O změnu tohoto stavu se, mimo jiné, budou snažit učitelé oboru kulturní antropologie na KSA v Olomouci, za pomoci právě rozbíhajícího se projektu z ESF - OP VK 1.2 "Protipředsudkové workshopy pro žáky základních a středníchškol se zaměřením na multikulturní výchovu". Doufáme, že náš projekt napomůže nejen pedagogům a jejich žákům k vzájemnému porozumění, ale také rozvoji multikulturní výchovy v ČR.
Název v anglickém jazyce
Multicultural Education within RVP at Secondary and Primary Schools and its Benefit for Asian Minorities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Czech society is culturally homogeneous. It is generally known that it is not disposed to accept the influence of culturally different communities, migrants or minorities. The reform of the system of education at Czech primary and secondary schools should help to overcome misinterpretation of intercultural differences between Czech majority and minorities. Implementation of RVP to primary schools was not received positively by teachers and pupils and by the public and its implementation to secondary schools is received even more negatively. The teachers of Cultural Anthropology from KSA in Olomouc are going to try to change this state as one of their goals within ESF - OP VK 1.2 project "Anti-bias workshops for students of primary and secondary schoolswith focus on multicultural education" which is just starting. We hope that our project will help not only teachers and pupils to understand each other better, but that it will also help the development of multicultural education in the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současná problematika východoasijských menšin v České republice
ISBN
978-80-244-2645-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 3. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—