Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multikulturní výchova v rámci RVP na středních a základních školách a její přínos pro asijské menšiny v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10216463" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10216463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multikulturní výchova v rámci RVP na středních a základních školách a její přínos pro asijské menšiny v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká společnost je kulturně velmi homogenní, je obecně známým faktem, že není nakloněna přijímání vlivů z kulturně odlišných komunit, od migrantů nebo minorit. K překonání desinterpretace interkulturních rozdílů mezi českou majoritou a minoritami má dopomoci reforma systému vzdělávání na českých základních a středních školách. Zavádění RVP do základních škol se nesetkalo s převažujícím pozitivním ohlasem ani u pedagogů, ani u žáků a žákyň, případně u veřejnosti, a jeho zavedení na střední školy je přijímáno snad ještě negativněji. O změnu tohoto stavu se, mimo jiné, budou snažit učitelé oboru kulturní antropologie na KSA v Olomouci, za pomoci právě rozbíhajícího se projektu z ESF - OP VK 1.2 "Protipředsudkové workshopy pro žáky základních a středníchškol se zaměřením na multikulturní výchovu". Doufáme, že náš projekt napomůže nejen pedagogům a jejich žákům k vzájemnému porozumění, ale také rozvoji multikulturní výchovy v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural Education within RVP at Secondary and Primary Schools and its Benefit for Asian Minorities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Czech society is culturally homogeneous. It is generally known that it is not disposed to accept the influence of culturally different communities, migrants or minorities. The reform of the system of education at Czech primary and secondary schools should help to overcome misinterpretation of intercultural differences between Czech majority and minorities. Implementation of RVP to primary schools was not received positively by teachers and pupils and by the public and its implementation to secondary schools is received even more negatively. The teachers of Cultural Anthropology from KSA in Olomouc are going to try to change this state as one of their goals within ESF - OP VK 1.2 project "Anti-bias workshops for students of primary and secondary schoolswith focus on multicultural education" which is just starting. We hope that our project will help not only teachers and pupils to understand each other better, but that it will also help the development of multicultural education in the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Současná problematika východoasijských menšin v České republice

  • ISBN

    978-80-244-2645-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    12. 3. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku