Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162023" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162023 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/16:33162023

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-4" target="_blank" >10.5817/SP2016-3-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na reflexi realizace multikulturní výchovy na českých školách. Vycházíme z vlastního výzkumného šetření zjišťujícího přístupy pedagogů k realizaci multikulturní výchovy pedagogy základních a středních škol v České republice. Výsledky odhalují převážně redukcionistické chápání multikulturní výchovy vztahující se výhradně k etnickým a kulturním odlišnostem. Tento přístup podporuje představu jasné ohraničitelnosti skupin a tím produkuje či utvrzuje stereotypy o nás i o těch druhých. Naznačujeme proto možná východiska, skrze která by multikulturní výchova naopak skutečně přispívala k rozvoji tolerantní společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Reductionist understanding of multicultural education in czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reflects on the implementation of multicultural education at Czech schools. It is based on our research study, seeking to find how primary and secondary school teachers in the Czech Republic approach multicultural education. The findings uncover a predominantly reductionist understanding of multicultural education, focusing merely on ethnic and cultural differences. This approach, however, endorses the idea that different groups of people can be easily demarcated and therefore produces or confirms the stereotypes about "us" and "the others". That is why we suggest a few possibilities, through which multicultural education would actually contribute to the development of a tolerant society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    63-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus