Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162023" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162023 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/16:33162023
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-4" target="_blank" >10.5817/SP2016-3-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na reflexi realizace multikulturní výchovy na českých školách. Vycházíme z vlastního výzkumného šetření zjišťujícího přístupy pedagogů k realizaci multikulturní výchovy pedagogy základních a středních škol v České republice. Výsledky odhalují převážně redukcionistické chápání multikulturní výchovy vztahující se výhradně k etnickým a kulturním odlišnostem. Tento přístup podporuje představu jasné ohraničitelnosti skupin a tím produkuje či utvrzuje stereotypy o nás i o těch druhých. Naznačujeme proto možná východiska, skrze která by multikulturní výchova naopak skutečně přispívala k rozvoji tolerantní společnosti.
Název v anglickém jazyce
Reductionist understanding of multicultural education in czech schools
Popis výsledku anglicky
This paper reflects on the implementation of multicultural education at Czech schools. It is based on our research study, seeking to find how primary and secondary school teachers in the Czech Republic approach multicultural education. The findings uncover a predominantly reductionist understanding of multicultural education, focusing merely on ethnic and cultural differences. This approach, however, endorses the idea that different groups of people can be easily demarcated and therefore produces or confirms the stereotypes about "us" and "the others". That is why we suggest a few possibilities, through which multicultural education would actually contribute to the development of a tolerant society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
63-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—