Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multicultural education in the Czech Republic and its indentation in practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885265" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885265 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13410/13:43885265

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Multikulturnoje vospitanie v Češskoj respublike i jego otraženie v praktike

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multikulturnoje vospitanie spasobstvujet poznaniju sobstvennych kulturnych korněj i panimaniju inych kultur. Rozvivajet panjatija spravedlivosti i solidarnosti. V načale 90-ch god. fenomen multikulturnovo vospitanija vpervje popal na Češskuju zemlju. Čerez desjat let tema Multikultornoje vospitanie (MV) načala pronikať v načalnyje i srednie školy. Odnako realizacija MV nějavljajetsja legkoj zadačej - inače mir žil by v soveršenno inoj situacii: rebjata v školach izbavilis by ot etničeskich i rasovych predrassudkov; ne podděrživaly by něgativnije stereotipy o sosednich libo inych narodach; byli by otkryvajemy i druželjubny k predstavitěljam etničeskovo menšinstva i emigrantskich grup i t. d. K sožaleniju, eto ně tak. K tomu, čto multikulturnovo programmy neimějut trebujemovo effekta, veďjot celyj komplex pričin, katorie imějut psychologičeskuju osnovu. Preždě vsjego, zděs dějstvujut stěreotipy i predrassudki.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural education in the Czech Republic and its indentation in practice

  • Popis výsledku anglicky

    The role of Multicultural Education (ME) is to apprise pupils about current events and cultural understanding of other cultures. It develops an understanding of justice and solidarity. The phenomenon of multicultural education entered the Czech lands inthe early nineties. After ten years later, it entered in primary and secondary schools. Apperently, the implementation of ME does not seem like a simple task - otherwise the world would be in a different situation. Children in schools would get rid of ethnic and racial prejudice, did not experience the negative stereotypes of other nations, they would be more open to friendships with representatives of ethnic minorities and immigrant groups. Unfortunately it is not. The fact that multi-cultural programsdo not have the required effect causes a range of complex reasons which have psychological basis. First of all, there are stereotypes and prejudices.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mežetničeskoje sosedstvo v sovremenom megapolíse

  • ISBN

    978-5-209-05312-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    13-21

  • Název nakladatele

    Rossijskij universitět družby narodov

  • Místo vydání

    Moskva

  • Místo konání akce

    Moskva

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku