Multicultural education in the Czech Republic and its indentation in practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885265" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885265 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13410/13:43885265
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Multikulturnoje vospitanie v Češskoj respublike i jego otraženie v praktike
Popis výsledku v původním jazyce
Multikulturnoje vospitanie spasobstvujet poznaniju sobstvennych kulturnych korněj i panimaniju inych kultur. Rozvivajet panjatija spravedlivosti i solidarnosti. V načale 90-ch god. fenomen multikulturnovo vospitanija vpervje popal na Češskuju zemlju. Čerez desjat let tema Multikultornoje vospitanie (MV) načala pronikať v načalnyje i srednie školy. Odnako realizacija MV nějavljajetsja legkoj zadačej - inače mir žil by v soveršenno inoj situacii: rebjata v školach izbavilis by ot etničeskich i rasovych predrassudkov; ne podděrživaly by něgativnije stereotipy o sosednich libo inych narodach; byli by otkryvajemy i druželjubny k predstavitěljam etničeskovo menšinstva i emigrantskich grup i t. d. K sožaleniju, eto ně tak. K tomu, čto multikulturnovo programmy neimějut trebujemovo effekta, veďjot celyj komplex pričin, katorie imějut psychologičeskuju osnovu. Preždě vsjego, zděs dějstvujut stěreotipy i predrassudki.
Název v anglickém jazyce
Multicultural education in the Czech Republic and its indentation in practice
Popis výsledku anglicky
The role of Multicultural Education (ME) is to apprise pupils about current events and cultural understanding of other cultures. It develops an understanding of justice and solidarity. The phenomenon of multicultural education entered the Czech lands inthe early nineties. After ten years later, it entered in primary and secondary schools. Apperently, the implementation of ME does not seem like a simple task - otherwise the world would be in a different situation. Children in schools would get rid of ethnic and racial prejudice, did not experience the negative stereotypes of other nations, they would be more open to friendships with representatives of ethnic minorities and immigrant groups. Unfortunately it is not. The fact that multi-cultural programsdo not have the required effect causes a range of complex reasons which have psychological basis. First of all, there are stereotypes and prejudices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mežetničeskoje sosedstvo v sovremenom megapolíse
ISBN
978-5-209-05312-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
13-21
Název nakladatele
Rossijskij universitět družby narodov
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
30. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—