ACTUAL PROBLEMS OF TEACHING RELIGION IN THE ACTUAL PROBLEMS OF TEACHING RELIGION IN THE GLOBALIZING AND MULTICULTURAL SOCIETY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F14%3A10286495" target="_blank" >RIV/00216208:11280/14:10286495 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
AKTUALNYE PROBLEMY PREPODAVANIJa RELIGII V RAMKACh GLOBALIZIROVANNOGO I MULTIKULTURNOGO AKTUALNYE PROBLEMY PREPODAVANIJa RELIGII V RAMKACh GLOBALIZIROVANNOGO I MULTIKULTURNOGO OBŠčESTVA
Popis výsledku v původním jazyce
Cel nastojaščego doklada - pokazat aktualnye problemy prepodavanija religii v ramkach sovremennogo globalizirovanogo i multikulturnogo obščestva - obščestva, či problemy my sejčas ispytyvaem. Religioznoe obrazovanie javljaetsja vključajuščim - vključaetv sebja školnikov, učenye i ich obščiny, kulturu, obyčai, tradicii i verovanija vsego mira i iz vsej istorii; vključaet v sebja anti-religioznoj i nereligioznoj aspekt, a takže tech, kto uvlekaetsja religiej fanatično. V etom kontekste važno, čtoby by byla sootvetstvujuščim obrazom podgotovlena učebnaja programma religioznogo vospitanija, pričem uže na urovne načalnoj školy. Pervaja čast doklada - refleksija otnošenija globalizacija/religija. Vtoraja čast posvjaščena problematike religioznogo vospitanija na urovne načalnoj školy.
Název v anglickém jazyce
ACTUAL PROBLEMS OF TEACHING RELIGION IN THE ACTUAL PROBLEMS OF TEACHING RELIGION IN THE GLOBALIZING AND MULTICULTURAL SOCIETY
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to show actual problems of teaching religion in the modern The aim of this paper is to show actual problems of teaching religion in the modern globalizing and multicultural society. Religion education by its very nature is inclusive. It includes schoolchilds, scholars and their communities, it includes cultures, customs, tradition and belief systems from around the world and from all history, it includes the anti-religious and the non-religious, as well as those keen about theirreligion. In this context, it is important to prepare curriculum of religious education on the primary level. The first part - a reflection relations globalization / religion. The second part is devoted to the problems of religious education on the level of primary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INNOVACIONNYJ POTENCIAL SUBEKTOV OBRAZOVATELNOGO PROSTRANSTVA V USLOVIJaCh MODERNIZACII OBRAZOVANIJa
ISBN
978-5-9275-1411-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
62-67
Název nakladatele
Izdatelstvo Južnogo federalnogo universiteta
Místo vydání
Rostov on Don
Místo konání akce
Rostov on Don Russian Federation
Datum konání akce
20. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—