Komunikační systémy sluchově postižených
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F14%3A10287051" target="_blank" >RIV/00216208:11280/14:10287051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační systémy sluchově postižených
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogika sluchově postižených, efektivita komunikace a komunikačních strategií a akademické výsledky vzdělávání zejména u osob neslyšících, jsou často kritizované pro nízkou účinnost mnohaletého speciálně pedagogického působení. Je to mimo jiné důsledkem velmi vysoké heterogenity populace osob se sluchovým postižením a nedostatečné individuální práce s nimi, spolu s historicky dlouhodobě podceňovaným významem časné výchovy a kognitivního rozvoje prostřednictvím českého znakového jazyka a znakovaného českého jazyka. Vzdělávací programy musí mít charakter komplexních přístupů a jednotlivé dílčí postupy musí být individualizované. V důsledku technického a medicínského pokroku se snižuje výskyt lehkých sluchových vad a jejich důsledky díky audioprotetické kompenzaci jsou méně závažné. Na straně druhé se zvyšuje výskyt těžkých sluchových postižení a kombinovaných vad. Neexistuje jediná nebo nejlepší metoda, cesta, způsob, komunikační strategie nebo vzdělávací program, ale pouze široké spe
Název v anglickém jazyce
Communication Systems of Hearing Impaired
Popis výsledku anglicky
A hearing impairment constitutes a communication and information barrier, which is to a different extent, depending on the degree, type, time of onset of the hearing impairment, personality of the hearing impaired person and his living conditions, reflected in the proces of socialisation, education and laborisation. A basic precondition for integrating into society and palying various social roles and holding diverse positions is mutual understanding, information sharing, and interpersonal communication. This monograph discusses the communication systems of the hearing impaired, their integration into society. It deals with the methods of communication with hearing persons, their means of communication in the context of their disability. The monographcan be beneficial for teachers, Fellow of special education centers, speech therapists and special education students, surdopedie and speech therapy.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-903863-2-7
Počet stran knihy
375
Název nakladatele
Beakra
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—