Symptomatické poruchy řeči u osob se senzorickým postižením z perspektivy logopedů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157506" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Symptomatické poruchy řeči u osob se senzorickým postižením z perspektivy logopedů
Popis výsledku v původním jazyce
Těžiště příspěvku spočívá v orientaci na průřezové téma, které je v oblasti zájmu logopedie, surdopedie i speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Oblast symptomatických poruch řeči u osob se senzorickým postižením stojí spíše na okraji zájmu, ato jak ze strany logopedů, tak i speciálních pedagogů - tyflopedů a surdopedů. Nicméně narušení komunikace na této bázi je jednou z determinant široce pojímané kvality života jedince. Do širšího teoretického rámce symptomatických poruch řeči u osob se zrakovým a sluchovým postižením budou zasazeny dílčí výsledky výzkumu s kvantitativně-kvalitativní orientací. Prezentovány budou zejména otázky informovanosti, zkušenosti, přístupu a obecného povědomí logopedů v intencích sledované problematiky. Výstupy kvalitativní povahy poslouží jako ilustrativní vhled do dané oblasti zájmu, která bude následně doplněna o kvantitativní rozměr s prostorem pro výzkum aplikačního charakteru
Název v anglickém jazyce
Symptomatic speech disorders in person with sensory disabilites from the perspective of speech therapists
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on a cross-cutting theme that is the sphere of interest for speech therapy, special education of people with hearing impairment and special education of people with visual impairment. The domain of symptomatic speech disorders in person with sensory disability is on the periphery of professional interest. However, disruption of communication on this basis is one of the determinants of the broadly conceived quality of life of individuals. Within the broader theoretical framework, symptomatic speech disorders in persons with visual and hearing disability will incorporate the partial results of research of quantitative-qualitative orientation. Highlighted in particular shall be the issue of awareness, experience, access and the known intentions of speech therapists concerning this issue. Outputs of qualitative nature serve as an illustrative insight into the area of interest, which will be followed by the quantitative dimension of the applied type of space research
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
56-62
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
17. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—