Fenomén symptomatických poruch řeči u osob se senzorickým postižením z pohledu logopedů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154371" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://redir.netcentrum.cz/?noaudit&url=http%3A%2F%2Flifelonglearning%2Emendelu%2Ecz%2Farchiv%2Dcisel%2F26439%2D" target="_blank" >http://redir.netcentrum.cz/?noaudit&url=http%3A%2F%2Flifelonglearning%2Emendelu%2Ecz%2Farchiv%2Dcisel%2F26439%2D</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2015050279." target="_blank" >10.11118/lifele2015050279.</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fenomén symptomatických poruch řeči u osob se senzorickým postižením z pohledu logopedů
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika symptomatických poruch řeči u osob se senzorickým postižením stojí aktuálně spíše na okraji zájmu odborníků v teoretické oblasti, a na základě našeho šetření i odborníků z logopedické praxe. A to i přes to, že může mít více či méně značný vliv na vývoj jedince a jeho komunikaci. Přestože porucha řeči není dominantním problémem ve smyslu primárního postižení, může zásadním způsobem ovlivnit kvalitu života jedince, zejména její psychosociální rozměr. Zajímalo nás, jaký postoj mají k této problematice logopedi v praxi, jaké jsou jejich zkušenosti a potřeby. Ze získaných kvalitativních a kvantitativních dat se vynořilo několik aspektů, které v našich podmínkách determinují péči o jedince se senzorickým postižením z perspektivy logopedů. Otevřely se zde zejména otázky dostupných zdrojů a odborné literatury, využití pomůcek, možností dalšího vzdělávání, otázky informovanosti, zkušenosti, přístupu a obecného povědomí logopedů v intencích sledované problematiky.
Název v anglickém jazyce
Phenomenon of symptomatic speech disorders of people with sensory disability from the point of view of speech therapists
Popis výsledku anglicky
The issue of symptomatic speech disorders of people with sensory disabilities currently is not in the centre of attention of researchers in theoretical field and, based on our research, not even of the professionals in the speech therapy practice. Thoughit can more or less substantially influence individual's development and his communication. Even though the speech disorder does not represent dominant problem in the scope of primary disability, it can significantly influence individual's life quality,mainly its psychosocial dimension. We were interested in what is the attitude of speech therapists in practice to this issue, what are their needs and experience. From the collected qualitative and quantitative data there were identified several aspectswhich determine the care of individuals with sensory disability from the point of view of speech therapists. There appeared mainly questions concerning available resources of professional literature, use of aids, possibilities of further
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
79-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—