Spolupráce klinických logopedů s pediatry v oblasti poruchy plynulosti řeči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143331" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/Sborn%C3%ADk%202013v2.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/Sborn%C3%ADk%202013v2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce klinických logopedů s pediatry v oblasti poruchy plynulosti řeči
Popis výsledku v původním jazyce
Práce je dílčím výzkumným šetřením realizovaným na PdF s názvem Narušená komunikační schopnost z pohledu dopadu její symptomatologie na interdisciplinární spolupráci odborníků a rodiny v komplexní intervenci - specifická role speciálního pedagoga a logopeda a pojednává o spolupráci klinických logopedů a pediatrů v rámci poruch plynulosti řeči. Zabývali jsme se problematikou, zda spolupráce existuje a jakou formou probíhá, na jaké je úrovni a zda je dostačující. K získání těchto dat jsme využili dotazník. Především logopedi a foniatři by se měli zasadit o lepší informovanost dalších spolupracujících odborníků. Pediatři často posílají děti buď příliš brzy (u dyslalie), nebo pozdě (často u poruch vývoje řeči). Časová prodleva od začátku onemocnění do zahájení logopedické péče je pro zachování správné komunikační schopnosti ve většině případů rozhodující (Škodová, Jedlička a kol., 2003). Tuto tématiku jsme zvolili, protože výzkumů o spolupráci odborníků v rámci poruch plynulosti řeči není
Název v anglickém jazyce
Cooperation Speech Therapist and Paediatricians for clients with speech fluency disorder
Popis výsledku anglicky
The work is part of the research was implemented at the Faculty of Education, entitled Communication disorder in terms of its impact on symptomatology interdisciplinary collaboration of professionals and families in a comprehensive intervention - the specific role of special education teacher and speech therapist and discusses the cooperation of clinical speech therapists and paediatricians in speech fluency disorders. We dealt with the issue of whether there is cooperation and what form is, at what level, and whether it is sufficient. To obtain these data, we used the questionnaire. First of all, speech therapists and phoniatrist should strive for better information other collaborating experts. Pediatricians often send their children either too early(for articulation), or late (often with developmental disorders of speech). Time delay from onset to initiation of speech therapy is to maintain good communication skills in most cases decisive (Škodová, Jedlicka et al., 2003). This theme
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
60-63
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—