The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579911" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17951/n.2016.1.73" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17951/n.2016.1.73</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17951/n.2016.1.73" target="_blank" >10.17951/n.2016.1.73</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims at discussing the major issues relating to the current transformation of special education systems to an inclusive system which has an impact on the area of speech and language therapy (SLT) intervention, conceived as a collaborative discipline that focuses not only on isolated speech disorders, but also on symptomatic speech disorders and related problems. It also describes the role of universities in the undergraduate education of speech and language therapists in the context of interdisciplinary collaboration and working with people with special needs.
Název v anglickém jazyce
The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention
Popis výsledku anglicky
The paper aims at discussing the major issues relating to the current transformation of special education systems to an inclusive system which has an impact on the area of speech and language therapy (SLT) intervention, conceived as a collaborative discipline that focuses not only on isolated speech disorders, but also on symptomatic speech disorders and related problems. It also describes the role of universities in the undergraduate education of speech and language therapists in the context of interdisciplinary collaboration and working with people with special needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N - Educatio Nova
ISSN
2451-0491
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
74-93
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—