Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579911" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17951/n.2016.1.73" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17951/n.2016.1.73</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17951/n.2016.1.73" target="_blank" >10.17951/n.2016.1.73</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims at discussing the major issues relating to the current transformation of special education systems to an inclusive system which has an impact on the area of speech and language therapy (SLT) intervention, conceived as a collaborative discipline that focuses not only on isolated speech disorders, but also on symptomatic speech disorders and related problems. It also describes the role of universities in the undergraduate education of speech and language therapists in the context of interdisciplinary collaboration and working with people with special needs.

  • Název v anglickém jazyce

    The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims at discussing the major issues relating to the current transformation of special education systems to an inclusive system which has an impact on the area of speech and language therapy (SLT) intervention, conceived as a collaborative discipline that focuses not only on isolated speech disorders, but also on symptomatic speech disorders and related problems. It also describes the role of universities in the undergraduate education of speech and language therapists in the context of interdisciplinary collaboration and working with people with special needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N - Educatio Nova

  • ISSN

    2451-0491

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    74-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus