Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139958" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139958 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/12:33147094

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky. Autorka zdůrazňuje význam zapojení logopeda do implementace strategií a principů inkluzivní edukace a nezbytnost propojení pregraduálního kurikula logopedů se znalostmi z oblasti speciální pedagogiky a znalostmi dalších předmětů a oborů pokrývajících oblast tzv. symptomatických poruch řeči. Logoped hraje klíčovou úlohu v diagnostice komunikační schopnosti osob sespeciálními vzdělávacími potřebami především v inkluzivním prostředí. Pro logopeda je nezbytné, aby byl na tuto roli dobře připraven prostřednictví kvalitní pregraduální přípravy, která by neměla zahrnovat pouze znalosti a dovednosti týkající se porucha odchylek komunikace, ale také speciální a obecné pedagogiky, didaktiky, psychologie, lingvistiky, lékařství a dalších disciplín.

  • Název v anglickém jazyce

    Symptomatic speech disorders in the context of special education trends and speech and diferential diagnosis

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on symptomatic speech disorders in a context of contemporary trends of special needs education and speech and language differential diagnosis. The author emphasizes the importance of a speech and language therapist's involvementin the implementation of strategies and principles of inclusive education and the necessity of interlinking the pre-gradual curriculum for speech and language therapy qualification with special education knowledge and the knowledge of related disciplinesand professions covering what is known as symptomatic speech disorders. The speech and language therapist plays a crucial role in an assessment of communication ability in persons with special needs especially in inclusive settings. It is necessary forthe therapist to be well prepared for this role by receiving quality pre-gradual training, which should not only cover knowledge and practice in respect of communication disorders and deviations, but also special education, teaching metho

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-89256-94-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    65-80

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    3. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku