Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139958" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139958 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/12:33147094
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky. Autorka zdůrazňuje význam zapojení logopeda do implementace strategií a principů inkluzivní edukace a nezbytnost propojení pregraduálního kurikula logopedů se znalostmi z oblasti speciální pedagogiky a znalostmi dalších předmětů a oborů pokrývajících oblast tzv. symptomatických poruch řeči. Logoped hraje klíčovou úlohu v diagnostice komunikační schopnosti osob sespeciálními vzdělávacími potřebami především v inkluzivním prostředí. Pro logopeda je nezbytné, aby byl na tuto roli dobře připraven prostřednictví kvalitní pregraduální přípravy, která by neměla zahrnovat pouze znalosti a dovednosti týkající se porucha odchylek komunikace, ale také speciální a obecné pedagogiky, didaktiky, psychologie, lingvistiky, lékařství a dalších disciplín.
Název v anglickém jazyce
Symptomatic speech disorders in the context of special education trends and speech and diferential diagnosis
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on symptomatic speech disorders in a context of contemporary trends of special needs education and speech and language differential diagnosis. The author emphasizes the importance of a speech and language therapist's involvementin the implementation of strategies and principles of inclusive education and the necessity of interlinking the pre-gradual curriculum for speech and language therapy qualification with special education knowledge and the knowledge of related disciplinesand professions covering what is known as symptomatic speech disorders. The speech and language therapist plays a crucial role in an assessment of communication ability in persons with special needs especially in inclusive settings. It is necessary forthe therapist to be well prepared for this role by receiving quality pre-gradual training, which should not only cover knowledge and practice in respect of communication disorders and deviations, but also special education, teaching metho
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-89256-94-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
65-80
Název nakladatele
Univerzita Komenského
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
3. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—