Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits of international professional and scientific collaboration in terms of finding new possibilities in special needs education and counselling in the Czech and Slovak Republics - focus on symptomatic speech disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153489" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Wissenschaftliche Kooperationen zwischen der Tschechischen und Republik - dargestellt am Beispiel der Symptomatischer Sprachstörungen und Inklusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bei der Sprachtherapie für Menschen mit symptomatischen Sprachstö-rungen ist die Bedeutung eines ganzheitlichen Ansatzes - vor allem in Bezug auf inklusive Beschulung, berufliche Mobilität, sowie weitere ak-tuelle Veränderungen im klinischen und schulischen Bereich - betont. Vorgeschlagen wird eine intensive Diskussion der Ausbildungspläne für Sprachheilpädagogen und Sprachtherapeuten, sowie für verwandte Be-rufsgruppen. Die Ergebnisse beruhen zum Teil auf Untersuchungen in-nerhalb eines größeren Forschungsprojektes der Kommunikation in der sonderpädagogischen Praxis.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits of international professional and scientific collaboration in terms of finding new possibilities in special needs education and counselling in the Czech and Slovak Republics - focus on symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on a contemporary view of speech and language therapy (SLT) in people with symptomatic speech disorders. The authors emphasize the importance of holistic approach to SLT in relation to implementation of strategies of inclusive educationand international university and professional mobility benefits, as well as to clinical and educational professional environmental changes. They propose a specific discussion concerning the necessity of interlinking the pre-gradual curriculum for SLT qualification with special needs and related disciplines, and professional knowledge/skills. The results partially reflect the investigation within specific grant research (IGA) called Communication deficits in selected forms of impaired communication skills with a focus on assessing the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice (PdF UP, PdF_2013_021, 2013/2014).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik

  • ISBN

    978-3-7815-1943-5

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    90-103

  • Počet stran knihy

    614

  • Název nakladatele

    Klinkhard

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly