Benefits of international professional and scientific collaboration in terms of finding new possibilities in special needs education and counselling in the Czech and Slovak Republics - focus on symptomatic speech disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153489" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153489 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Wissenschaftliche Kooperationen zwischen der Tschechischen und Republik - dargestellt am Beispiel der Symptomatischer Sprachstörungen und Inklusion
Popis výsledku v původním jazyce
Bei der Sprachtherapie für Menschen mit symptomatischen Sprachstö-rungen ist die Bedeutung eines ganzheitlichen Ansatzes - vor allem in Bezug auf inklusive Beschulung, berufliche Mobilität, sowie weitere ak-tuelle Veränderungen im klinischen und schulischen Bereich - betont. Vorgeschlagen wird eine intensive Diskussion der Ausbildungspläne für Sprachheilpädagogen und Sprachtherapeuten, sowie für verwandte Be-rufsgruppen. Die Ergebnisse beruhen zum Teil auf Untersuchungen in-nerhalb eines größeren Forschungsprojektes der Kommunikation in der sonderpädagogischen Praxis.
Název v anglickém jazyce
Benefits of international professional and scientific collaboration in terms of finding new possibilities in special needs education and counselling in the Czech and Slovak Republics - focus on symptomatic speech disorders
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on a contemporary view of speech and language therapy (SLT) in people with symptomatic speech disorders. The authors emphasize the importance of holistic approach to SLT in relation to implementation of strategies of inclusive educationand international university and professional mobility benefits, as well as to clinical and educational professional environmental changes. They propose a specific discussion concerning the necessity of interlinking the pre-gradual curriculum for SLT qualification with special needs and related disciplines, and professional knowledge/skills. The results partially reflect the investigation within specific grant research (IGA) called Communication deficits in selected forms of impaired communication skills with a focus on assessing the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice (PdF UP, PdF_2013_021, 2013/2014).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik
ISBN
978-3-7815-1943-5
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
90-103
Počet stran knihy
614
Název nakladatele
Klinkhard
Místo vydání
Bad Heilbrunn
Kód UT WoS kapitoly
—