Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153551" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://insciencepress.org/wp-content/uploads/2015/05/ISP_Education-Applications-Developments-Book.pdf" target="_blank" >http://insciencepress.org/wp-content/uploads/2015/05/ISP_Education-Applications-Developments-Book.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principal objective of the presented paper is to introduce, from the theoretical point of view, the various specifics of disturbed pragmatic language level in people with Autism Spectrum Disorders (ASD). In the following part, mainly empirically, wewill present the particular results of research examinations (Disturbed communication skill and the impact of its symptomatology on inter-disciplinary cooperation of professionals and the affected family in a complex intervention, n. Pdf_2012_012). Communication deficits in selected forms of disturbed communication skills focused on evaluating the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice, Faculty of Education at Palacky University (n. PdF_2013_021, main investigator: Kateřina Vitásková), the partial results of which map, and render an analysis of, speech and language therapeutic intervention in people with ASD. Towards the end of the paper, we aim to acquaint the reader with

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The principal objective of the presented paper is to introduce, from the theoretical point of view, the various specifics of disturbed pragmatic language level in people with Autism Spectrum Disorders (ASD). In the following part, mainly empirically, wewill present the particular results of research examinations (Disturbed communication skill and the impact of its symptomatology on inter-disciplinary cooperation of professionals and the affected family in a complex intervention, n. Pdf_2012_012). Communication deficits in selected forms of disturbed communication skills focused on evaluating the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice, Faculty of Education at Palacky University (n. PdF_2013_021, main investigator: Kateřina Vitásková), the partial results of which map, and render an analysis of, speech and language therapeutic intervention in people with ASD. Towards the end of the paper, we aim to acquaint the reader with

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education Applications &amp; Developments. Advances in education and educational trends

  • ISBN

    978-989-97866-8-4

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    158-168

  • Počet stran knihy

    323

  • Název nakladatele

    W.I.A.R.S.

  • Místo vydání

    Lisboa

  • Kód UT WoS kapitoly