Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of the Changes Related to the Assessment of Pragmatic Communication Difficulties in Children with Autism Spectrum Disorder with the Emphasis on Speech and Language Therapists' Engagement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33154603" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33154603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of the Changes Related to the Assessment of Pragmatic Communication Difficulties in Children with Autism Spectrum Disorder with the Emphasis on Speech and Language Therapists' Engagement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective is to introduce the changes related to assessment and treatment of communication difficulties and disability in persons with autism spectrum disorder (ASD) in the Czech Republic. The main attention is paid to the issue of pragmatic language level (PLL) and disturbed co-verbal behaviour and other specifics associated with the social application of communication skills in speech and language therapy (SLT) (and special needs education) intervention. The comparison with the previous and contemporary more detailed and quantitatively expanded research results reveals that speech and language therapists (SLTs) voice their dissatisfaction with the creation and distribution of national diagnostic materials focused mainly on PLL in persons with ASD. We used mixed research design and the comparison of the research findings form 2011 and 2014 combined with short qualitative case study based on the evidence-based intervention benefit evaluating the increase of the pragmatic commu

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of the Changes Related to the Assessment of Pragmatic Communication Difficulties in Children with Autism Spectrum Disorder with the Emphasis on Speech and Language Therapists' Engagement

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective is to introduce the changes related to assessment and treatment of communication difficulties and disability in persons with autism spectrum disorder (ASD) in the Czech Republic. The main attention is paid to the issue of pragmatic language level (PLL) and disturbed co-verbal behaviour and other specifics associated with the social application of communication skills in speech and language therapy (SLT) (and special needs education) intervention. The comparison with the previous and contemporary more detailed and quantitatively expanded research results reveals that speech and language therapists (SLTs) voice their dissatisfaction with the creation and distribution of national diagnostic materials focused mainly on PLL in persons with ASD. We used mixed research design and the comparison of the research findings form 2011 and 2014 combined with short qualitative case study based on the evidence-based intervention benefit evaluating the increase of the pragmatic commu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    974-983

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla, Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367082901008