Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Current Role of Speech-Language Therapists in the Diagnosis and Complex Intervention in Children with Autism Spectrum Disorder in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143317" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042812056200/1-s2.0-S1877042812056200-main.pdf?_tid=fa9f6a2e-8383-11e2-a5f3-00000aacb35e&amp;acdnat=1362261544_d3891002c51fa674be8f482596420fa7" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042812056200/1-s2.0-S1877042812056200-main.pdf?_tid=fa9f6a2e-8383-11e2-a5f3-00000aacb35e&amp;acdnat=1362261544_d3891002c51fa674be8f482596420fa7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.153" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.153</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Current Role of Speech-Language Therapists in the Diagnosis and Complex Intervention in Children with Autism Spectrum Disorder in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective was to map the current state of providing interdisciplinary speech and language therapy (SLT) intervention to persons with autism spectrum disorder (ASD) in the Czech Republic. Findings: SLTs' knowledge of the basic issues on ASD and awareness of the individual nosologic units ranges on a medium level, even insufficient. Parents were the most satisfied with information from and cooperation with special educators, but not SLTs, and paediatricians. Conclusions: Many professionals, evencounselors, still do not see this interdisciplinary collaboration with SLTs as a priority; many SLTs are dissatisfied with what they were taught about ASD at university.

  • Název v anglickém jazyce

    The Current Role of Speech-Language Therapists in the Diagnosis and Complex Intervention in Children with Autism Spectrum Disorder in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective was to map the current state of providing interdisciplinary speech and language therapy (SLT) intervention to persons with autism spectrum disorder (ASD) in the Czech Republic. Findings: SLTs' knowledge of the basic issues on ASD and awareness of the individual nosologic units ranges on a medium level, even insufficient. Parents were the most satisfied with information from and cooperation with special educators, but not SLTs, and paediatricians. Conclusions: Many professionals, evencounselors, still do not see this interdisciplinary collaboration with SLTs as a priority; many SLTs are dissatisfied with what they were taught about ASD at university.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24 December 2012

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "1973?1982"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus