Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist's Important Role
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33147098" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33147098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.315" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.315</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.315" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.04.315</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist's Important Role
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution analyses the knowledge of aberrations affecting non-verbal communication in children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapists (SLTs) working in schools as well as in medical settings inthe Czech Republic via a questionnaire (n= 69 responding SLTs of 369 originally addressed). 50.72% of SLTs perceive the specifics regarding disruption of nonverbal communication. The most frequent deficits detected are those relating to pragmatics (44.93%), the lexical-semantic linguistic level (21.74%) and the morphological-syntactic linguistic level (20.29%). The research highlighted visible deficits associated mainly with the knowledge domain of SLTs within ASD.
Název v anglickém jazyce
Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist's Important Role
Popis výsledku anglicky
The contribution analyses the knowledge of aberrations affecting non-verbal communication in children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapists (SLTs) working in schools as well as in medical settings inthe Czech Republic via a questionnaire (n= 69 responding SLTs of 369 originally addressed). 50.72% of SLTs perceive the specifics regarding disruption of nonverbal communication. The most frequent deficits detected are those relating to pragmatics (44.93%), the lexical-semantic linguistic level (21.74%) and the morphological-syntactic linguistic level (20.29%). The research highlighted visible deficits associated mainly with the knowledge domain of SLTs within ASD.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
310-317
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Almeria, Spain
Datum konání akce
7. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000341329200046