Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist's Important Role

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33147098" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33147098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.315" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.315" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.04.315</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist's Important Role

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution analyses the knowledge of aberrations affecting non-verbal communication in children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapists (SLTs) working in schools as well as in medical settings inthe Czech Republic via a questionnaire (n= 69 responding SLTs of 369 originally addressed). 50.72% of SLTs perceive the specifics regarding disruption of nonverbal communication. The most frequent deficits detected are those relating to pragmatics (44.93%), the lexical-semantic linguistic level (21.74%) and the morphological-syntactic linguistic level (20.29%). The research highlighted visible deficits associated mainly with the knowledge domain of SLTs within ASD.

  • Název v anglickém jazyce

    Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist's Important Role

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution analyses the knowledge of aberrations affecting non-verbal communication in children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapists (SLTs) working in schools as well as in medical settings inthe Czech Republic via a questionnaire (n= 69 responding SLTs of 369 originally addressed). 50.72% of SLTs perceive the specifics regarding disruption of nonverbal communication. The most frequent deficits detected are those relating to pragmatics (44.93%), the lexical-semantic linguistic level (21.74%) and the morphological-syntactic linguistic level (20.29%). The research highlighted visible deficits associated mainly with the knowledge domain of SLTs within ASD.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    310-317

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Almeria, Spain

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000341329200046