Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158250" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/384/505" target="_blank" >http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/384/505</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.384" target="_blank" >10.17770/sie2015vol3.384</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The objective is an overview of the partial research outcomes aimed at evaluating the pragmatic level of communication (PCL) in persons with autism spectrum disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapy (SLT) in the Czech Republic, where the SLT system is divided into three different sectors bringing specific views on their concept. A partial objective is to highlight the need to create specific SLT diagnostic materials for national- relevant use and outline their concept. It is based on a brief theoretical analysis of the current state of knowledge, and presents the quantitative and qualitative outcomes based on a mixed research design. Partial results confirm the lack of practical SLT's focus on the area of PCL diagnosis in ASD,the lack of relevant diagnostic materials as well as effective options of SLTintervention in PCL of people with (ASD) focusing on selected individually impaired factors.
Název v anglickém jazyce
Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The objective is an overview of the partial research outcomes aimed at evaluating the pragmatic level of communication (PCL) in persons with autism spectrum disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapy (SLT) in the Czech Republic, where the SLT system is divided into three different sectors bringing specific views on their concept. A partial objective is to highlight the need to create specific SLT diagnostic materials for national- relevant use and outline their concept. It is based on a brief theoretical analysis of the current state of knowledge, and presents the quantitative and qualitative outcomes based on a mixed research design. Partial results confirm the lack of practical SLT's focus on the area of PCL diagnosis in ASD,the lack of relevant diagnostic materials as well as effective options of SLTintervention in PCL of people with (ASD) focusing on selected individually impaired factors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference
ISBN
—
ISSN
2256-0629
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
260-272
Název nakladatele
R?zeknes Augstskola
Místo vydání
R?zekne
Místo konání akce
R?zeknes, Latvia
Datum konání akce
22. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—