Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158250" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/384/505" target="_blank" >http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/384/505</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.384" target="_blank" >10.17770/sie2015vol3.384</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective is an overview of the partial research outcomes aimed at evaluating the pragmatic level of communication (PCL) in persons with autism spectrum disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapy (SLT) in the Czech Republic, where the SLT system is divided into three different sectors bringing specific views on their concept. A partial objective is to highlight the need to create specific SLT diagnostic materials for national- relevant use and outline their concept. It is based on a brief theoretical analysis of the current state of knowledge, and presents the quantitative and qualitative outcomes based on a mixed research design. Partial results confirm the lack of practical SLT's focus on the area of PCL diagnosis in ASD,the lack of relevant diagnostic materials as well as effective options of SLTintervention in PCL of people with (ASD) focusing on selected individually impaired factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The objective is an overview of the partial research outcomes aimed at evaluating the pragmatic level of communication (PCL) in persons with autism spectrum disorder (ASD) from the perspective of speech and language therapy (SLT) in the Czech Republic, where the SLT system is divided into three different sectors bringing specific views on their concept. A partial objective is to highlight the need to create specific SLT diagnostic materials for national- relevant use and outline their concept. It is based on a brief theoretical analysis of the current state of knowledge, and presents the quantitative and qualitative outcomes based on a mixed research design. Partial results confirm the lack of practical SLT's focus on the area of PCL diagnosis in ASD,the lack of relevant diagnostic materials as well as effective options of SLTintervention in PCL of people with (ASD) focusing on selected individually impaired factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

  • ISSN

    2256-0629

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    260-272

  • Název nakladatele

    R?zeknes Augstskola

  • Místo vydání

    R?zekne

  • Místo konání akce

    R?zeknes, Latvia

  • Datum konání akce

    22. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku