Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153488" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principal objective of the presented paper is to introduce, from the theoretical point of view, the various specifics of disturbed pragmatic language level in people with autism spectrum disorders (ASD). In the following part, mainly empirically, wewill present the particular results of the research examinations (Disturbed communication skill and the impact of its symptomatology on inter-disciplinary cooperation of professionals and the affected family in a complex intervention, Pdf_2012_012. Communication deficits in selected forms of disturbed communication skills focused on evaluating the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice, Faculty of Education at Palacky University (PdF_2013_021, author: Kateřina Vitásková), the partial results of this examination map and render an analysis on speech-therapeutic intervention in people with ASD (IGA_PdF_2014016). Towards the end of the paper, we aim to acquaint the reader with

  • Název v anglickém jazyce

    Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The principal objective of the presented paper is to introduce, from the theoretical point of view, the various specifics of disturbed pragmatic language level in people with autism spectrum disorders (ASD). In the following part, mainly empirically, wewill present the particular results of the research examinations (Disturbed communication skill and the impact of its symptomatology on inter-disciplinary cooperation of professionals and the affected family in a complex intervention, Pdf_2012_012. Communication deficits in selected forms of disturbed communication skills focused on evaluating the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice, Faculty of Education at Palacky University (PdF_2013_021, author: Kateřina Vitásková), the partial results of this examination map and render an analysis on speech-therapeutic intervention in people with ASD (IGA_PdF_2014016). Towards the end of the paper, we aim to acquaint the reader with

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    END2014. Proceedings

  • ISBN

    978-989-97866-7-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    87-91

  • Název nakladatele

    World Institute of Advanced Research and Science

  • Místo vydání

    Lisbon

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    28. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku