Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153488" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders
Popis výsledku v původním jazyce
The principal objective of the presented paper is to introduce, from the theoretical point of view, the various specifics of disturbed pragmatic language level in people with autism spectrum disorders (ASD). In the following part, mainly empirically, wewill present the particular results of the research examinations (Disturbed communication skill and the impact of its symptomatology on inter-disciplinary cooperation of professionals and the affected family in a complex intervention, Pdf_2012_012. Communication deficits in selected forms of disturbed communication skills focused on evaluating the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice, Faculty of Education at Palacky University (PdF_2013_021, author: Kateřina Vitásková), the partial results of this examination map and render an analysis on speech-therapeutic intervention in people with ASD (IGA_PdF_2014016). Towards the end of the paper, we aim to acquaint the reader with
Název v anglickém jazyce
Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders
Popis výsledku anglicky
The principal objective of the presented paper is to introduce, from the theoretical point of view, the various specifics of disturbed pragmatic language level in people with autism spectrum disorders (ASD). In the following part, mainly empirically, wewill present the particular results of the research examinations (Disturbed communication skill and the impact of its symptomatology on inter-disciplinary cooperation of professionals and the affected family in a complex intervention, Pdf_2012_012. Communication deficits in selected forms of disturbed communication skills focused on evaluating the partial determinants of verbal and non-verbal components of communication in special education practice, Faculty of Education at Palacky University (PdF_2013_021, author: Kateřina Vitásková), the partial results of this examination map and render an analysis on speech-therapeutic intervention in people with ASD (IGA_PdF_2014016). Towards the end of the paper, we aim to acquaint the reader with
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
END2014. Proceedings
ISBN
978-989-97866-7-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
87-91
Název nakladatele
World Institute of Advanced Research and Science
Místo vydání
Lisbon
Místo konání akce
Madrid, Spain
Datum konání akce
28. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—