Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A contemporary view on speech and language therapy in the perspective of inclusive environment and symptomatic speech disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152980" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A contemporary view on speech and language therapy in the perspective of inclusive environment and symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on a contemporary view of speech and language therapy in people with symptomatic speech disorders in inclusive environment. The author would like to stress the importance of holistic assessment and speech and language intervention, with a special emphasize on, and reflection to, the contemporary EU tendencies related to implementation of strategies and principles of inclusive education and clinical environmental changes. Final emphasis is also put on the necessity of interlinking the pre-gradual curriculum for speech and language therapy qualification with special education knowledge and the knowledge of related disciplines and professions covering what is known as symptomatic speech disorders. In this sense, the speech and language therapist plays a role of both high importance and high responsibility. It is necessary, however, that the therapist be well prepared for this role by receiving quality pre-gradual training, which should not only cover knowledge and

  • Název v anglickém jazyce

    A contemporary view on speech and language therapy in the perspective of inclusive environment and symptomatic speech disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on a contemporary view of speech and language therapy in people with symptomatic speech disorders in inclusive environment. The author would like to stress the importance of holistic assessment and speech and language intervention, with a special emphasize on, and reflection to, the contemporary EU tendencies related to implementation of strategies and principles of inclusive education and clinical environmental changes. Final emphasis is also put on the necessity of interlinking the pre-gradual curriculum for speech and language therapy qualification with special education knowledge and the knowledge of related disciplines and professions covering what is known as symptomatic speech disorders. In this sense, the speech and language therapist plays a role of both high importance and high responsibility. It is necessary, however, that the therapist be well prepared for this role by receiving quality pre-gradual training, which should not only cover knowledge and

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Special Educational Needs in the Perspective of Speech Therapy

  • ISBN

    978-83-7842-141-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    223-240

  • Počet stran knihy

    261

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Zielonogorski

  • Místo vydání

    Zielona Gora

  • Kód UT WoS kapitoly