Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The analysis of the speech and language therapy students' awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163065" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The analysis of the speech and language therapy students' awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with an analysis focused on the expectations and attitudes to the diagnostics and intervention for people with symptomatic speech disorders, with an emphasis on the autism spectrum disorders, from the point of view of the education of students of speech and language therapy (logopaedics) as a part of the special education study programme. Special attention is paid to overlapping with the assessment of the pragmatic language level of communication and influencing it through speech and language therapy approaches. The connection with the modern concept of speech and language therapy in the pro-inclusive approach as well as in the context of preparation for collaborative transdisciplinary practice is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    The analysis of the speech and language therapy students' awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with an analysis focused on the expectations and attitudes to the diagnostics and intervention for people with symptomatic speech disorders, with an emphasis on the autism spectrum disorders, from the point of view of the education of students of speech and language therapy (logopaedics) as a part of the special education study programme. Special attention is paid to overlapping with the assessment of the pragmatic language level of communication and influencing it through speech and language therapy approaches. The connection with the modern concept of speech and language therapy in the pro-inclusive approach as well as in the context of preparation for collaborative transdisciplinary practice is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    81-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus