The analysis of the speech and language therapy students' awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163065" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The analysis of the speech and language therapy students' awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with an analysis focused on the expectations and attitudes to the diagnostics and intervention for people with symptomatic speech disorders, with an emphasis on the autism spectrum disorders, from the point of view of the education of students of speech and language therapy (logopaedics) as a part of the special education study programme. Special attention is paid to overlapping with the assessment of the pragmatic language level of communication and influencing it through speech and language therapy approaches. The connection with the modern concept of speech and language therapy in the pro-inclusive approach as well as in the context of preparation for collaborative transdisciplinary practice is discussed.
Název v anglickém jazyce
The analysis of the speech and language therapy students' awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders
Popis výsledku anglicky
The article deals with an analysis focused on the expectations and attitudes to the diagnostics and intervention for people with symptomatic speech disorders, with an emphasis on the autism spectrum disorders, from the point of view of the education of students of speech and language therapy (logopaedics) as a part of the special education study programme. Special attention is paid to overlapping with the assessment of the pragmatic language level of communication and influencing it through speech and language therapy approaches. The connection with the modern concept of speech and language therapy in the pro-inclusive approach as well as in the context of preparation for collaborative transdisciplinary practice is discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Exceptional People
ISSN
1805-4978
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
81-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—