K učení dialogičnosti v Novém zákoně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F16%3A10388511" target="_blank" >RIV/00216208:11280/16:10388511 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12260/16:43896967
Výsledek na webu
<a href="http://paideia.pedf.cuni.cz/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=42&jcid=335" target="_blank" >http://paideia.pedf.cuni.cz/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=42&jcid=335</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K učení dialogičnosti v Novém zákoně
Popis výsledku v původním jazyce
Text ukazuje na základě analýzy termínů pro učitele v Novém zákoně, jak jednotliví evangelisté usilují prokázat výjimečnost Ježíšova učitelství. Protože se každý z nich obrací k jiným adresátům, volí jiné termíny pro Ježíše jako učitele. Přesto je možné ukázat charakteristické prvky Ježíšova učitelství shodné u všech evangelistů. Biblický Logos, který se sděluje, je obrazem lidské otevřenosti k dialogu, principu otevřené duše, na němž je založena veškerá paideia.
Název v anglickém jazyce
On the teaching of Dia-Logos in the New Testament
Popis výsledku anglicky
Based on an analysis of terms representing the notion of teacher in the New Testament, the article shows, how the Evangelists sought to demonstrate the uniqueness of Jesus' role as a teacher. Due to the fact that they all targeted different addressees, they used different terms to refer to Jesus as teacher. Nevertheless, it is still possible to present those characteristic features of Jesus' role of a teacher that are common with all of the Evangelists' records. The Logos of the Bible, which communicates itself, is an image of the human openness to dialogue - i.e. the principle of the open soul -, on which the entire paideia is based.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60303 - Theology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—