Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K učení dialogičnosti v Novém zákoně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F16%3A43896967" target="_blank" >RIV/60076658:12260/16:43896967 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11280/16:10388511

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K učení dialogičnosti v Novém zákoně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text ukazuje na základě analýzy termínů pro učitele v Novém zákoně, jak jednotliví evangelisté usilují prokázat výjimečnost Ježíšova učitelství. Protože se každý z nich obrací k jiným adresátům, volí jiné termíny pro Ježíše jako učitele. Přesto je možné ukázat charakteristické prvky Ježíšova učitelství shodné u všech evangelistů. Biblický Logos, který se sděluje, je obrazem lidské otevřenosti k dialogu, principu otevřené duše, na němž je založena veškerá paideia.

  • Název v anglickém jazyce

    On the teaching of Dia-Logos in the New Testament

  • Popis výsledku anglicky

    Based on an analysis of terms representing the notion of teacher in the New Testament, the article shows, how the Evangelists sought to demonstrate the uniqueness of Jesus? role as a teacher. Due to the fact that they all targeted different addressees, they used different terms to refer to Jesus as teacher. Nevertheless, it is still possible to present those characteristic features of Jesus? role of a teacher that are common with all of the Evangelists? records. The Logos of the Bible, which communicates itself, is an image of the human openness to dialogue ? i.e. the principle of the open soul ?, on which the entire paideia is based.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60303 - Theology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus