Příprava učitelů ve Francii, nástin jejího vývoje a nejnovější reforma
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F18%3A10369577" target="_blank" >RIV/00216208:11280/18:10369577 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1801/_lll_1801_web_clanek1.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1801/_lll_1801_web_clanek1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava učitelů ve Francii, nástin jejího vývoje a nejnovější reforma
Popis výsledku v původním jazyce
Studie pojednává o učitelské přípravě ve Francii. Podává nástin jejího vývoje a zaměřuje se zejména na nejnovější reformu z r. 2013, která vedla ke vzniku Vysokých škol pro odbornou přípravu a vzdělávání učitelů (Ecoles supérieures du professorat et de l'éducation) - ESPE. Tyto školy připravují studenty ve dvouletém studiu po získání prvního univerzitního diplomu k učitelským konkurzům a k odbornému magisterskému diplomu. Jsou založené na rovnováze mezi teoretickou výukou a stážemi ve školách a jiných institucích a poskytují společný základ přípravy pro všechny pracovníky v oblasti vzdělávání, čímž jim dávají i základ společné kultury.
Název v anglickém jazyce
Teacher training in France, outline of its development and latest reform
Popis výsledku anglicky
The study deals with teacher training in France. It gives a overview of its development and focuses in particular on the latest reform in 2013, which has led to the creation of University college of teaching profession and education (Ecoles supérieures du professorat et de l'éducation) - -ESPE). These schools prepare students in a two-year study program after obtaining the first university degree for teacher examinations and the professional master's degree. They are based on the balance between theoretical instruction and internships in schools and other institutions and they provide common basis of training for all staff in the field of education giving them also the basis of a common culture.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60303 - Theology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
7-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—