Hodnocení konkurenceschopnosti železniční dopravy na příkladu spojení krajských měst v česku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10081849" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10081849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení konkurenceschopnosti železniční dopravy na příkladu spojení krajských měst v česku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na hodnocení významu železniční osobní dopravy v dopravních kontaktech mezi krajskými městy Česka. Jednotlivé relace jsou posuzovány k roku 2007 na základě vztahu mezi nabídkou a poptávkou po železniční přepravě. Vyhodnocení nabídkyje založeno na počtech železničních spojení v rámci pracovního dne. Reálnou poptávku reprezentují data o počtu prodaných jízdních dokladů pocházející z akciové společnosti České dráhy. Teoretická velikost interakcí je získána aplikací gravitačního modelu. Na základě výsledného hodnocení ukazatelů nabídky a poptávky po železniční dopravě mezi krajskými městy s jejich teoretickou interakcí jsou popsány relace, kde je poptávka ve výrazné míře pod, resp. nad úrovní reálné nabídky spojení a teoretické vazby,která je založena na významu středisek a jejich časové dostupnosti při využití železniční dopravy. V závěru jsou s použitím získaných výsledků nastíněny možnosti rozvoje železniční infrastruktury ve vybraných relacích ve vztahu k dopravn
Název v anglickém jazyce
EVALUATION OF COMPETITIVENESS OF RAIL TRANSPORT ON EXAMPLE OF CONNECTION BETWEEN REGIONAL CENTERS IN CZECHIA
Popis výsledku anglicky
The article is focused on evaluating the significance of rail passenger transport in transport contacts between regional centers in Czechia. The review of the particular connections works with the values of the year 2007 and is based on the relationshipbetween supply and demand for rail passenger traffic. The evaluation is based on the number of rail links within the working day. Real demand data represent the number of tickets sold by the Czech Railways. Theoretical size of the interaction is obtainedby application of the gravity model. In conclusion, the opportunities for the development of infrastructure in the selected connection in relation to transport planning are outlined, using the obtained results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/KJB301110801" target="_blank" >KJB301110801: Využití veřejné a indiviuální dopravy k dojížďce za prací v Česku a jeho geografické podmíněnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Národohospodářský obzor (National Economic Horizons.)
ISSN
1213-2446
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—