Biochemistry Games: AZ-Quiz and Jeopardy!
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10098977" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10098977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1021/ed100231r" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1021/ed100231r</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1021/ed100231r" target="_blank" >10.1021/ed100231r</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Biochemistry Games: AZ-Quiz and Jeopardy!
Popis výsledku v původním jazyce
AZ-Quiz and Jeopardy! are games designed to support and diversify chemistry instruction at the high school level. Both games were created in MS PowerPoint, which is an easily accessible and controllable instrument that enables the creation of engaging animation. The use of games helps students to practice material already covered in class, providing them with a fun and entertaining form of review. The questions in both of these games come from the following areas: Basic Metabolism of Carbohydrates, Peptides, Lipids; Nucleic Acids and Biological Cells.
Název v anglickém jazyce
Biochemistry Games: AZ-Quiz and Jeopardy!
Popis výsledku anglicky
AZ-Quiz and Jeopardy! are games designed to support and diversify chemistry instruction at the high school level. Both games were created in MS PowerPoint, which is an easily accessible and controllable instrument that enables the creation of engaging animation. The use of games helps students to practice material already covered in class, providing them with a fun and entertaining form of review. The questions in both of these games come from the following areas: Basic Metabolism of Carbohydrates, Peptides, Lipids; Nucleic Acids and Biological Cells.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Chemical Education
ISSN
0021-9584
e-ISSN
—
Svazek periodika
88
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
432-433
Kód UT WoS článku
000288642900018
EID výsledku v databázi Scopus
—