History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378114%3A_____%2F22%3A00565688" target="_blank" >RIV/68378114:_____/22:00565688 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/22:10450519 RIV/75112779:_____/22:N0000023 RIV/00216208:11210/22:10450519 RIV/00216208:11230/22:10450519
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15554120221115402" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15554120221115402</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/15554120221115402" target="_blank" >10.1177/15554120221115402</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores authenticity, immersion, and heritage in two historical video games, Svoboda 1945: Liberation and Train to Sachsenhausen. The two games use different strategies when inviting understanding, emotional attachment, and immersive experiences of past events. We draw upon a critical, self-reflective analysis of the design process and a comparison of both games. Our aim is to expand further the toolset for historical game analysis and critique by developing the terms inter-medial authenticity and procedural heritage to enable investigations of games as both representations and simulations of historical events. We show that both these aspects can contribute to the roles games can play as conveyors of historical memory and heritage.
Název v anglickém jazyce
History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen
Popis výsledku anglicky
This article explores authenticity, immersion, and heritage in two historical video games, Svoboda 1945: Liberation and Train to Sachsenhausen. The two games use different strategies when inviting understanding, emotional attachment, and immersive experiences of past events. We draw upon a critical, self-reflective analysis of the design process and a comparison of both games. Our aim is to expand further the toolset for historical game analysis and critique by developing the terms inter-medial authenticity and procedural heritage to enable investigations of games as both representations and simulations of historical events. We show that both these aspects can contribute to the roles games can play as conveyors of historical memory and heritage.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Games and Culture
ISSN
1555-4120
e-ISSN
1555-4139
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
901-914
Kód UT WoS článku
000836733000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85135476042