Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378114%3A_____%2F22%3A00565688" target="_blank" >RIV/68378114:_____/22:00565688 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/22:10450519 RIV/75112779:_____/22:N0000023 RIV/00216208:11210/22:10450519 RIV/00216208:11230/22:10450519

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15554120221115402" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15554120221115402</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/15554120221115402" target="_blank" >10.1177/15554120221115402</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores authenticity, immersion, and heritage in two historical video games, Svoboda 1945: Liberation and Train to Sachsenhausen. The two games use different strategies when inviting understanding, emotional attachment, and immersive experiences of past events. We draw upon a critical, self-reflective analysis of the design process and a comparison of both games. Our aim is to expand further the toolset for historical game analysis and critique by developing the terms inter-medial authenticity and procedural heritage to enable investigations of games as both representations and simulations of historical events. We show that both these aspects can contribute to the roles games can play as conveyors of historical memory and heritage.

  • Název v anglickém jazyce

    History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores authenticity, immersion, and heritage in two historical video games, Svoboda 1945: Liberation and Train to Sachsenhausen. The two games use different strategies when inviting understanding, emotional attachment, and immersive experiences of past events. We draw upon a critical, self-reflective analysis of the design process and a comparison of both games. Our aim is to expand further the toolset for historical game analysis and critique by developing the terms inter-medial authenticity and procedural heritage to enable investigations of games as both representations and simulations of historical events. We show that both these aspects can contribute to the roles games can play as conveyors of historical memory and heritage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Games and Culture

  • ISSN

    1555-4120

  • e-ISSN

    1555-4139

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    901-914

  • Kód UT WoS článku

    000836733000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135476042