Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historie přírodních věd jako interdisciplinární téma ve výuce chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10099183" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10099183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historie přírodních věd jako interdisciplinární téma ve výuce chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze se v současné době věnujeme implementaci tématu historie přírodních věd do výuky přírodovědných předmětů na středních školách. Toto integrované téma zahrnující přírodovědné předměty (chemie, biologie, fyzika) i předměty společenskovědní (dějepis, základy společenských věd, filozofie) je ve výuce na středních školách často opomíjeno, přestože je hlavně pro humanitně zaměřené studenty důležitým motivačním prvkem přistudiu přírodních věd. V příspěvku diskutujeme dějiny přírodních věd jako jeden z možných přístupů k integrované přírodovědné výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    History of science as an interdisciplinary topic in chemistry education

  • Popis výsledku anglicky

    An interdisciplinary approach in the chemistry education is the very important educational objective. History of science is the example of cross-curricular topics that could be very attractive not only for scientifically but also for humane oriented students. The contribution presents the didactics issue in an integration of chemistry and history for the periods of the ancient China, the antique Greece, the Middle Ages and the Renaissance in Europe. Keywords: integrated science educatin, history of science in education

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie - Chemie - Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    367-371

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus