Integrovaná výuka v chemickém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10080137" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10080137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrovaná výuka v chemickém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti se zavedením Rámcových vzdělávacích programů (RVP) do praxe základních a středních škol se v didaktikách přírodovědných předmětů rozvinula hluboká diskuze nad možností integrované přírodovědné výuky. Učitelé přírodovědných předmětů (chemie,biologie, fyziky, geologie a dalších) byli postaveni před problém, jakým způsobem požadavek na obsahovou a metodickou integraci implementovat do školních vzdělávacích programů (ŠVP) jednotlivých škol. V roce 2009 byl na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty zahájen rozsáhlý dotazníkový výzkum určený učitelům chemie na českých gymnáziích věnovaný problematice integrované výuky přírodovědných předmětů. V květnu roku 2010 bylo dotazníkové šetření ukončeno, výsledky zpracovány a následující řádky interpretují nejzajímavější z nich.
Název v anglickém jazyce
INTEGRATED EDUCATION IN CHEMISTRY
Popis výsledku anglicky
Integrated education in Science is known for teachers in the first place from the Framework Educational Programmes. The integration and the interdisciplinarity of the natural sciences in education is the challenging goal in the contemporary Czech education. We wanted to find out opinions and experiences of chemistry teachers with integrated science education.The questionnaire's inquiry started at the Department of Teaching and Didactics of Chemistry in 2009. 148 respondents answered our questions. The results of inquiry are in our contribution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7368-426-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Trojanovice
Datum konání akce
29. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—