Implementation of creativity in science teacher training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076138" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ijonte.org/FileUpload/ks63207/File/06.trnova.pdf" target="_blank" >http://www.ijonte.org/FileUpload/ks63207/File/06.trnova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of creativity in science teacher training
Popis výsledku v původním jazyce
Our research objective was creativity of students and teachers, which plays a very important role in education. Based on our design-based research, inquiry-based science education seems to be the appropriate approach for the development of creativity amongst students and teachers. We present the research outcomes of the implementation of creativity development methods in science education and especially in science teacher training. Our research is carried out within the European project PROFILES.
Název v anglickém jazyce
Implementation of creativity in science teacher training
Popis výsledku anglicky
Our research objective was creativity of students and teachers, which plays a very important role in education. Based on our design-based research, inquiry-based science education seems to be the appropriate approach for the development of creativity amongst students and teachers. We present the research outcomes of the implementation of creativity development methods in science education and especially in science teacher training. Our research is carried out within the European project PROFILES.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
ISSN
1309-6249
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
54-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—