IBSE and Creativity Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075274" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075274 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icaseonline.net/sei/march2014/p2.pdf" target="_blank" >http://www.icaseonline.net/sei/march2014/p2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IBSE and Creativity Development
Popis výsledku v původním jazyce
Creativity plays a very important role in education. Based on our research, inquiry-based science education (IBSE) seems to be the appropriate way for creativity development of teachers as well as students. We present reasons why IBSE is suitable for development of teachers´ creativity. We use set of research methods including Kirton?s Adaptation-Innovation Inventory.
Název v anglickém jazyce
IBSE and Creativity Development
Popis výsledku anglicky
Creativity plays a very important role in education. Based on our research, inquiry-based science education (IBSE) seems to be the appropriate way for creativity development of teachers as well as students. We present reasons why IBSE is suitable for development of teachers´ creativity. We use set of research methods including Kirton?s Adaptation-Innovation Inventory.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Science Education International
ISSN
2077-2327
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
8-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—