Teacher Creativity Influence on the Training in Inquiry-based Science Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096317" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/TRNOVA2017TEA" target="_blank" >https://library.iated.org/view/TRNOVA2017TEA</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.1140" target="_blank" >10.21125/inted.2017.1140</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher Creativity Influence on the Training in Inquiry-based Science Education
Popis výsledku v původním jazyce
In this research great creative teacher development was identified during a training course in implementation of IBSE. Case study was used as a core research method within the project PROFILES in the European 7th Framework Programme. To increase effectiveness of science teacher training in innovative educational methods as IBSE, it is necessary to consider factors related to personal characteristics of the individual teacher-participants, especially creative personality traits, and reflect them in training courses.
Název v anglickém jazyce
Teacher Creativity Influence on the Training in Inquiry-based Science Education
Popis výsledku anglicky
In this research great creative teacher development was identified during a training course in implementation of IBSE. Case study was used as a core research method within the project PROFILES in the European 7th Framework Programme. To increase effectiveness of science teacher training in innovative educational methods as IBSE, it is necessary to consider factors related to personal characteristics of the individual teacher-participants, especially creative personality traits, and reflect them in training courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2017 Proceedings.11th International Technology, Education and Development Conference
ISBN
9788461784912
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
4890-4899
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia, Spain
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
6. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000413668604136