How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069302" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments ateach of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.
Název v anglickém jazyce
How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
Popis výsledku anglicky
Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments ateach of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings.
ISBN
9781936338832
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
176-180
Název nakladatele
International Institute of Informatics and Systemics
Místo vydání
Orlando, USA
Místo konání akce
Orlando, Florida
Datum konání akce
9. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—