Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to educate and train science teachers in IBSE experimentation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069302" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069302 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to educate and train science teachers in IBSE experimentation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments ateach of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.

  • Název v anglickém jazyce

    How to educate and train science teachers in IBSE experimentation

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments ateach of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings.

  • ISBN

    9781936338832

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    176-180

  • Název nakladatele

    International Institute of Informatics and Systemics

  • Místo vydání

    Orlando, USA

  • Místo konání akce

    Orlando, Florida

  • Datum konání akce

    9. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku