Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00060497" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00060497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Popis výsledku v původním jazyce
Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. IBSE and experiments applications have to be implemented into pre-service and especially in-service science teachers' training. We present the first research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers? training. Research is carried out in the framework of the European project ?Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science? (PROFILES, 7FP). Used research method is design-based research.
Název v anglickém jazyce
Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Popis výsledku anglicky
Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. IBSE and experiments applications have to be implemented into pre-service and especially in-service science teachers' training. We present the first research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers? training. Research is carried out in the framework of the European project ?Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science? (PROFILES, 7FP). Used research method is design-based research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICONTE- 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications
ISBN
9786053642732
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
609-619
Název nakladatele
Pegem Academy Publishing, Ankara, Turkey
Místo vydání
Ankara, Turkey
Místo konání akce
Antalya
Datum konání akce
27. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—