Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062440" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Popis výsledku v původním jazyce
Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. The core of IBSE is formed by students' experimental activities especially simple experiments. Study presents research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers' training. Research is carried out in the framework of the European project "Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science" (PROFILES, 7FP).
Název v anglickém jazyce
Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Popis výsledku anglicky
Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. The core of IBSE is formed by students' experimental activities especially simple experiments. Study presents research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers' training. Research is carried out in the framework of the European project "Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science" (PROFILES, 7FP).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Educational and Instructional Studies in The World
ISSN
2146-7463
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
199-209
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—