Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maloobchod v transformaci: změny prostorové struktury a preferencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10105338" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10105338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maloobchod v transformaci: změny prostorové struktury a preferencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Devadesátá léta minulého století přinesla české společnosti celou řadu zásadních společenských a hospodářských změn. Mezi nejvýznamnější patřila bezesporu demokratizace společnosti a návrat k tržnímu hospodářství a soukromému podnikání. Vývoj obchodníhosektoru v České republice je v posledních letech velmi bouřlivý. Roste nejen počet nových obchodních jednotek, ale současně se zvyšuje obliba spíše velkoplošných obchodních konceptů. V rámci geografie pak roste úloha specifického odvětví - geografie maloobchodu, jež bylo dříve spíše zanedbáváno. Vzhledem k tomu, že nakupování a spotřeba patří k běžným každodenním činnostem každého z nás, je jasné, že této činnosti musí být věnován také náležitý prostor ve výuce geografie.

  • Název v anglickém jazyce

    Retail in transformation: changes in the spatial structure and preferences

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech retail trade has undergone a considerable transformation during the last fifteen years. The ownership structure of trade companies, net of retail outlets and the whole offer of goods and services have been affected by this transformation. As aconsequence of these changes consumer behaviour of the Czech shoppers changed dramatically as well. In this context, there is a growing importance of the retailing geography, a field that has been rather neglected within the Czech human geography duringthe last decades.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    11-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus