Development of Retail Geographical Structure in the Czech Republic: A Contribution to the Study of Urban Environment Changes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F10%3A33118653" target="_blank" >RIV/61989592:15310/10:33118653 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Retail Geographical Structure in the Czech Republic: A Contribution to the Study of Urban Environment Changes
Popis výsledku v původním jazyce
In the last 20 years of transformation, the Czech retail business underwent fundamental changtes in its territorial and organisational structure and in numerous cases reflects the model of retail trade transformation within the Central European region. Adfter a long period of time of the development of the so-called socialist trading, the countries in the region were affected, with unprecedented intensity, by new, hitherto unknown forms of retailing within the expansion of foreign retail chains to theirmarkets. Such changes took very marked effect in the urban sgtructure of the landscape in these countries, for example in the Czech Republic. The following paper captures the basic extent of transformation of the Czech retail business and its reflectionin the urban environment.
Název v anglickém jazyce
Development of Retail Geographical Structure in the Czech Republic: A Contribution to the Study of Urban Environment Changes
Popis výsledku anglicky
In the last 20 years of transformation, the Czech retail business underwent fundamental changtes in its territorial and organisational structure and in numerous cases reflects the model of retail trade transformation within the Central European region. Adfter a long period of time of the development of the so-called socialist trading, the countries in the region were affected, with unprecedented intensity, by new, hitherto unknown forms of retailing within the expansion of foreign retail chains to theirmarkets. Such changes took very marked effect in the urban sgtructure of the landscape in these countries, for example in the Czech Republic. The following paper captures the basic extent of transformation of the Czech retail business and its reflectionin the urban environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica
ISSN
1212-2157
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
5-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—