Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Retail Geographical Structure in the Czech Republic: A Contribution to the Study of Urban Environment Changes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F10%3A33118653" target="_blank" >RIV/61989592:15310/10:33118653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Retail Geographical Structure in the Czech Republic: A Contribution to the Study of Urban Environment Changes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last 20 years of transformation, the Czech retail business underwent fundamental changtes in its territorial and organisational structure and in numerous cases reflects the model of retail trade transformation within the Central European region. Adfter a long period of time of the development of the so-called socialist trading, the countries in the region were affected, with unprecedented intensity, by new, hitherto unknown forms of retailing within the expansion of foreign retail chains to theirmarkets. Such changes took very marked effect in the urban sgtructure of the landscape in these countries, for example in the Czech Republic. The following paper captures the basic extent of transformation of the Czech retail business and its reflectionin the urban environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Retail Geographical Structure in the Czech Republic: A Contribution to the Study of Urban Environment Changes

  • Popis výsledku anglicky

    In the last 20 years of transformation, the Czech retail business underwent fundamental changtes in its territorial and organisational structure and in numerous cases reflects the model of retail trade transformation within the Central European region. Adfter a long period of time of the development of the so-called socialist trading, the countries in the region were affected, with unprecedented intensity, by new, hitherto unknown forms of retailing within the expansion of foreign retail chains to theirmarkets. Such changes took very marked effect in the urban sgtructure of the landscape in these countries, for example in the Czech Republic. The following paper captures the basic extent of transformation of the Czech retail business and its reflectionin the urban environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica

  • ISSN

    1212-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    5-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus