Developments in the public transport serviceability of rural settlements with examples from various types of micro-regions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10110659" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10110659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://web.natur.cuni.cz/ksgrrsek/acta/2012/06_Kveton.pdf" target="_blank" >http://web.natur.cuni.cz/ksgrrsek/acta/2012/06_Kveton.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developments in the public transport serviceability of rural settlements with examples from various types of micro-regions
Popis výsledku v původním jazyce
This article seeks to explore differentiated developments in transport serviceability at the level of municipalities and their sub-divisions in Czechia from 2001 to 2009. Two different peripheral rural micro-regions - Sedlčany and Ledeč nad Sázavou - were selected for evaluation. The analysis is based on a number of statistical indicators, such as the index of change between 2001 and 2009 and the coefficient of variability. It is typical for these rural micro-regions that bus transport comprises the backbone of the service network, while railway connections directly impact the "modal split" only in a few small municipalities located along a railway line. In general, a higher degree of fragmentation of the settlement system negatively impacts the provision of transport serviceability by means of public transport.
Název v anglickém jazyce
Developments in the public transport serviceability of rural settlements with examples from various types of micro-regions
Popis výsledku anglicky
This article seeks to explore differentiated developments in transport serviceability at the level of municipalities and their sub-divisions in Czechia from 2001 to 2009. Two different peripheral rural micro-regions - Sedlčany and Ledeč nad Sázavou - were selected for evaluation. The analysis is based on a number of statistical indicators, such as the index of change between 2001 and 2009 and the coefficient of variability. It is typical for these rural micro-regions that bus transport comprises the backbone of the service network, while railway connections directly impact the "modal split" only in a few small municipalities located along a railway line. In general, a higher degree of fragmentation of the settlement system negatively impacts the provision of transport serviceability by means of public transport.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae. Geographica
ISSN
0300-5402
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
51-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—