Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chemistry and biology education in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127546" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chemistry and biology education in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper informs on the development of science education, especially biology and chemistry at primary and secondary schools in Czech Republic from the 1960's up to present time. First we show the short summary of the development of the organization andcontents of biology and chemistry teaching. The next part will characterize the current state of these subjects' teaching and the factors that affect it. The students encounter the first elements of chemistry and biology in the subject "Natural Science"which are taught at the primary school. The students should learn to describe known natural and artificial substances, as well as to plan, to perform and to explain a simple experiment. Teaching of chemistry, biology and physics at the second stage of primary schools and at secondary schools is realized through separate independent subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Chemistry and biology education in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper informs on the development of science education, especially biology and chemistry at primary and secondary schools in Czech Republic from the 1960's up to present time. First we show the short summary of the development of the organization andcontents of biology and chemistry teaching. The next part will characterize the current state of these subjects' teaching and the factors that affect it. The students encounter the first elements of chemistry and biology in the subject "Natural Science"which are taught at the primary school. The students should learn to describe known natural and artificial substances, as well as to plan, to perform and to explain a simple experiment. Teaching of chemistry, biology and physics at the second stage of primary schools and at secondary schools is realized through separate independent subjects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Science Education

  • ISSN

    0124-5481

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    special issue

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    9-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus