Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Environment when Teaching Natural Science subjects in the Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600892" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180778" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180778</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2020.0277" target="_blank" >10.21125/inted.2020.0277</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Environment when Teaching Natural Science subjects in the Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research of learning environment when teaching natural science subjects belongs to socially significant issues. Learning environment is a phenomenon that is recognized both by pupils and teachers via continuous experience and evaluation of the teaching process. It is observed in all school subjects. It might also express the relation of pupils to natural science subjects, or their interest or lack of interest in these subjects. It is crucial to know how students feel about the natural science subjects teaching, what they experience and how they evaluate the subjects. The aim of the paper is to characterize the learning environment of natural science subjects (biology, chemistry and physics) in selected primary and secondary schools in the Slovak Republic. A partial aim is to compare learning environment of teaching of these subjects from several points of view: the type of school (primary or secondary schools), the gender issues (boys and girls), and the teaching process dimensions. At the same time, the teaching process dimensions are described; they are perceived, experienced and evaluated by pupils in the best and worst manner.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Environment when Teaching Natural Science subjects in the Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The research of learning environment when teaching natural science subjects belongs to socially significant issues. Learning environment is a phenomenon that is recognized both by pupils and teachers via continuous experience and evaluation of the teaching process. It is observed in all school subjects. It might also express the relation of pupils to natural science subjects, or their interest or lack of interest in these subjects. It is crucial to know how students feel about the natural science subjects teaching, what they experience and how they evaluate the subjects. The aim of the paper is to characterize the learning environment of natural science subjects (biology, chemistry and physics) in selected primary and secondary schools in the Slovak Republic. A partial aim is to compare learning environment of teaching of these subjects from several points of view: the type of school (primary or secondary schools), the gender issues (boys and girls), and the teaching process dimensions. At the same time, the teaching process dimensions are described; they are perceived, experienced and evaluated by pupils in the best and worst manner.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th Unternational Technology, Education and Development Conference

  • ISBN

    978-84-09-17939-8

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    2340-1079

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    714-723

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencie, Spain

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    2. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000558088800125