Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHER´ S DIDACTIC COMPETENCIES WHEN TEACHING NATURAL SCIENCE SUBJECTS AS A LEARNING ENVIRONMENT FACTOR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601786" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/2873" target="_blank" >https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/2873</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3678834" target="_blank" >10.5281/zenodo.3678834</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TEACHER´ S DIDACTIC COMPETENCIES WHEN TEACHING NATURAL SCIENCE SUBJECTS AS A LEARNING ENVIRONMENT FACTOR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The relationship of primary and secondary schools pupils to natural science subjects is often discussed together with teacher´s didactic competencies that are implemented when teaching natural science subjects. The aim of the paper is to find out how pupils from chosen primary and secondary schools in the Slovak Republic evaluate didactic competencies of natural science subjects teachers in the framework of the overall learning environment evaluation of these subjects. The means to fulfil this objective is the analysis of corresponding questionnaire items oriented on the learning environment when teaching natural science subjects. A partial aim is to compare the evaluation of natural science teachers didactic competencies from several points of view: school type (at primary and secondary schools), gender issues (boys and girls), in relation to the overal learning environment and in relation to learning environment at primary and secondary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHER´ S DIDACTIC COMPETENCIES WHEN TEACHING NATURAL SCIENCE SUBJECTS AS A LEARNING ENVIRONMENT FACTOR

  • Popis výsledku anglicky

    The relationship of primary and secondary schools pupils to natural science subjects is often discussed together with teacher´s didactic competencies that are implemented when teaching natural science subjects. The aim of the paper is to find out how pupils from chosen primary and secondary schools in the Slovak Republic evaluate didactic competencies of natural science subjects teachers in the framework of the overall learning environment evaluation of these subjects. The means to fulfil this objective is the analysis of corresponding questionnaire items oriented on the learning environment when teaching natural science subjects. A partial aim is to compare the evaluation of natural science teachers didactic competencies from several points of view: school type (at primary and secondary schools), gender issues (boys and girls), in relation to the overal learning environment and in relation to learning environment at primary and secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education Studies

  • ISSN

    2501-1111

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    190-206

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus