Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Science knowledge of students in the time of curricular reform

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127571" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Science knowledge of students in the time of curricular reform

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Activities of the European Union (EU) provide incentives but also new demands on the educational reform in the EU member states. When the EU was established, the educational system was originally regarded as a distinct national area that would differ onecountry from another. Nowadays it is evident that this original pre-requisite has not been fulfilled, quite the contrary has arisen. At first, cross-comparing of the educational outcomes in the individual countries was initiated within the internationalresearch such as TIMSS or PISA, then this was followed by recommendations and by the EU programs that directly focused the national educational systems towards the reforms required by EU. The curricular reform in the Czech Republic was implemented in the period of 2000-2010, already in accordance with the EU program and this reform defined new demands on the expected educational results, in particular in the area of competencies and the related skills. A focus of our study was to identi

  • Název v anglickém jazyce

    Science knowledge of students in the time of curricular reform

  • Popis výsledku anglicky

    Activities of the European Union (EU) provide incentives but also new demands on the educational reform in the EU member states. When the EU was established, the educational system was originally regarded as a distinct national area that would differ onecountry from another. Nowadays it is evident that this original pre-requisite has not been fulfilled, quite the contrary has arisen. At first, cross-comparing of the educational outcomes in the individual countries was initiated within the internationalresearch such as TIMSS or PISA, then this was followed by recommendations and by the EU programs that directly focused the national educational systems towards the reforms required by EU. The curricular reform in the Czech Republic was implemented in the period of 2000-2010, already in accordance with the EU program and this reform defined new demands on the expected educational results, in particular in the area of competencies and the related skills. A focus of our study was to identi

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chemistry education in the light of the research

  • ISBN

    978-83-7271-764-1

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    54-58

  • Počet stran knihy

    146

  • Název nakladatele

    Pedagogical university of Kraków

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly