IBSE & pupils'/students' science skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10288498" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10288498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/198-profits-and-limitations-of-inquiry-based-science-education-the-monograph1" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/198-profits-and-limitations-of-inquiry-based-science-education-the-monograph1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IBSE & pupils'/students' science skills
Popis výsledku v původním jazyce
The recommendations and program statements of EU in period 2000-2010 directed the national school systems towards the reforms that EU demanded. Our curricular reform in particular determined the educational outputs on the primary and secondary schools level, mainly in the area of competencies and the skills that follow them. In this study, we aimed to establish the required scientific skills of students at different levels of these schools and the hierarchy of these skills. The solution for the suggested skill system was IBSE (Inquiry Based Science Education).
Název v anglickém jazyce
IBSE & pupils'/students' science skills
Popis výsledku anglicky
The recommendations and program statements of EU in period 2000-2010 directed the national school systems towards the reforms that EU demanded. Our curricular reform in particular determined the educational outputs on the primary and secondary schools level, mainly in the area of competencies and the skills that follow them. In this study, we aimed to establish the required scientific skills of students at different levels of these schools and the hierarchy of these skills. The solution for the suggested skill system was IBSE (Inquiry Based Science Education).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Profits and Limitations of Inquiry Based Science Education
ISBN
978-83-7271-882-2
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
48-51
Počet stran knihy
68
Název nakladatele
Pedagogical University of Kraków
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—